Akuttbehandling

Usatt for et uhell, eller smerte i munn eller tannkjøtt? Undersøkelse med nødvendig røntgen og smertestillende akuttbehandling.

Akuttbehandling

Ikke vent med behandling av akutte vondter.

Tannsmerter og skader kan være smertefullt og svært ubehagelig. Hos Mint gjør vi alt vi kan for å tilby akutt tannbehandling på dagen slik at du får den hjelpen du trenger – når du trenger den. Ved store smerter, vil du få smertelindrende tannbehandling og vi gjør vårt beste for å behandle årsaken umiddelbart. Ofte vil det allikevel være behov for at du kommer tilbake til tannlegen for videre tannbehandling. I den forbindelse vil du motta en plan med oversikt over behandling og kostnad.

1699 kr

Akuttbehandling
  • Undersøkelse rettet mot å finne årsak
  • Nødvendig røntgenopptak
  • Bedøvelse
  • Smertestillende og midlertidig fyllingsmateriale
  • Informasjon om funn og diagnoser
  • kostnads og behandlings

Få smilet tilbake

Fjern smerten

Bestill akutt behandling du trenger for å lette tannsmerten og få tilbake smilet ditt

Få hjelp på dagen

Vi prioriterer deg med akutt behov for tannlege og gjør vårt ytterste for å finne en time til deg så raskt som mulig

Prisen du ser, er prisen du betaler!

Vi i Mint tilbyr kvalitetsikre tannhelsetjenester til en fast og fornuftig pris. Ingen overraskelser i form av kostnader

Tre steg til akuttbehandling

Kontakt oss nå

Bestill online eller ring oss og fortell hva som har skjedd — hvis vi kan hjelpe, får vi deg inn så fort som mulig

Ikke bare en nødløsning

Vi vil utføre førstehjelp, administrere smertelindring, og gi deg en behandlingsplan for å håndtere skaden din

Videre oppfølging

Vi anbefaler etterbehandling og oppfølgende behandlinger for å sette deg på vei til fullstendig bedring

Hvordan vet jeg om jeg trenger en akutt tannlegetime?

Akutte tannlegetimer er reservert for ikke-livstruende situasjoner som en sprukken eller brukket tann, en utslått tann, plutselig og alvorlig smerte eller hevelse i munnen, kjeven, tannkjøttet eller tennene, eller ethvert annet akutt tannproblem. Hvis du opplever noen av disse problemene, ring oss umiddelbart, og vi vil hjelpe deg.

Opplever du kraftig blødning eller tror du kan ha brukket et bein, bør du oppsøke nærmeste sykehus' akuttavdeling.

Hvor lang tid må jeg vente for å få time på akuttbehandling?

Dersom du ikke finner en ledig time samme dag på nett, anbefaler vi at du ringer inn til tannklinikken dersom akutte tannproblemer oppstår. I slike tilfeller klarer vi ofte å få deg inn selv om timeboken er full.

Hva om jeg ikke kan ringe deg fordi min tannskade gjør det for vanskelig å snakke?

Hvis du er i for mye smerte til å snakke og ikke har noen andre som kan ringe for deg, kan du bestille din akutte tannlegetime online gjennom vårt enkle bestillingssystem. Tror du at du kan ha en brukket kjeve, gå umiddelbart til akuttmottaket på nærmeste sykehus.

Hvor mye koster akutt tannbehandling?

Din akutte tannlegetime vil koste 1699 kr. Skulle du imidlertid trenge mer kompleks behandling for å løse problemet ditt, som en komposittfylling eller tannkrone, kan det koste mer. Vi forstår at tannlegekriser er stressende nok uten økonomisk stress på toppen, så vi vil alltid være helt åpne med deg om dine behandlingsalternativer og de involverte kostnadene. Du har hatt nok overraskelser for en dag!

Hvordan bestiller jeg akutt tannlegetim?